REGULAMIN 

 do Niepublicznego Przedszkola Sióstr Salezjanek w Nowej Rudzie

 

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r. poz. 59 ze zm.),
  • Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r. poz. 60 ze zm.),
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 marca 2017 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół i placówek (Dz.U. z 2017 r. poz. 610).
  • Statut Niepublicznego Przedszkola Sióstr Salezjanek w Nowej Rudzie

§1.
Informacje ogólne o przedszkolu

  1. Organem prowadzącym Niepubliczne Przedszkole Sióstr Salezjanek w Nowej Rudzie – w dalszej części Regulaminu określane mianem przedszkole – jest Zgromadzenie Córek Maryi Wspomożycielki (Siostry Salezjanki) Inspektoria Wrocławska.
  2. Przedszkole jest placówką katolicką, ogólnodostępną.
  3. Przedszkole swoją działalność opiera na personalistycznej koncepcji człowieka i systemie wartości chrześcijańskich głoszonych przez Kościół katolicki.
  4. Metodą pracy wychowawczej przedszkola jest System Prewencyjny św. Jana Bosko, który oparty na triadzie: rozum – religia – miłość, zmierza do wychowania uczciwych obywateli i dobrych chrześcijan.
  5. Zadaniem wszystkich pracowników przedszkola jest tworzenie rodzinnej atmosfery a przez to zapewnienie warunków sprzyjających integralnemu rozwojowi dziecka.
  6. Jednym z celów przedszkola jest tworzenie wraz z rodzicami lub opiekunami prawnymi wspólnoty wychowawczej jako płaszczyzny współpracy w zakresie wychowania.

§2.
Informacje ogólne dotyczące zasad rekrutacji do przedszkola

  1. Rekrutacja dotyczy naboru kandydatów do utworzenia nowego oddziału dzieci 3 letnich, jak również uzupełnienia już istniejących oddziałów.
  2. Do przedszkola przyjmowane są dzieci w wieku od 3 – 6 lat. W szczególnie uzasadnionych przypadkach dyrektor może przyjąć do przedszkola dziecko, które ukończyło dwa i pół roku.
  3. Przedszkole prowadzi obowiązkowe roczne przygotowanie przedszkolne.
  4. Rodzice lub opiekunowie prawni kandydata do przedszkola zobowiązani są do:
    • zapoznania się ze Statutem przedszkola i obowiązującymi w nim regulaminami, procedurami;
    • respektowania katolickiego charakteru placówki
    • złożenia wypełnionej Karty zgłoszenia dziecka do przedszkola w terminie określonym w § 4 ust. 1 Regulaminu.
  1. Postępowanie rekrutacyjne prowadzone jest w dwóch etapach:
    • pierwszy etap według kryteriów określonych w § 3 ust. 1 Regulaminu;
    • drugi etap jako postępowanie uzupełniające, jeżeli przedszkole po zakończeniu pierwszego etapu rekrutacji nadal dysponowałoby wolnymi miejscami.

§3.
Procedura rekrutacji do przedszkola

  1. Do przedszkola będą przyjmowane dzieci według następujących kryteriów:
    • niepełnosprawność kandydata;
    • niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata;
    • niepełnosprawność obojga rodziców kandydata;
    • niepełnosprawność rodzeństwa kandydata;
    • wielodzietność rodziny kandydata (rodzina wychowująca więcej niż troje dzieci);
    • samotne wychowanie kandydata;
    • objęcie kandydata pieczą zastępczą;
    • rodzeństwo kandydata jest absolwentem przedszkola;
    • rodzeństwo kandydata uczęszcza do przedszkola;
    • rodzice lub opiekunowie prawni są:
  1. pracownikami przedszkola;
    • motywacje rodziców kandydata są spójne z misją przedszkola.

 

  1. Kryteria określone w ust. 1, brane są pod uwagę łącznie, z tym, że:
    • kryteria określone w ust. 1 pkt. 1 - 4, mają jednakową wartość, jeden punkt za każde z kryterium;
    • kryteria określone w ust. 1 pkt. 5 - 7, mają jednakową wartość, dwa punkty za każde z kryterium;
    • kryteria określone w ust. 1 pkt. 8 – trzy punkty;
    • kryteria określone w ust. 1 pkt. 9 – pięć punktów;
    • kryterium określone w ust. 1 pkt. 10 - 11 – siedem punktów.
  1. W przypadku uzyskania przez kandydata jednakowej liczby punktów o przyjęciu do przedszkola decydować będzie data wpływu Karty zgłoszenia dziecka do przedszkola.
  2. Dokumenty poświadczające spełnienie kryteriów, o których mowa w § 3 ust. 1, pkt. 1- 4, powinny być składane jako oryginały lub w postaci kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem.
  3. Podczas rekrutacji w czasie drugiego etapu o przyjęciu do przedszkola decyduje data wpływu Karty zgłoszenia dziecka do przedszkola.
  4. Dane osobowe kandydata, zgromadzone w celu postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentacja postępowania rekrutacyjnego przechowywane są nie dłużej niż do końca okresu, w którym dziecko korzysta z wychowania przedszkolnego w danym przedszkolu.
  5. Dane osobowe kandydatów nieprzyjętych, zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego przechowywane są w przedszkolu, przez okres roku.

 

§4.
Harmonogram rekrutacji

  1. Rodzice lub opiekunowie prawni mają możliwość:
    • odebrania od dnia 2 stycznia lub pierwszego dnia roboczego po 1 stycznia, w siedzibie przedszkola – Wniosku o przyjęcie dziecka do przedszkola;
    • składania u dyrektora przedszkola lub wyznaczonego pracownika przez dyrektora – w godzinach pracy przedszkola – uzupełnionego wniosku do dnia 15 marca lub pierwszego dnia roboczego po 15 marca, wraz z wymaganą dokumentacją, o której mowa w § 3, ust. 4.
  1. Dnia 19 marca lub pierwszego dnia roboczego po 19 marca, podaje się do publicznej wiadomości listę dzieci przyjętych do przedszkola.
  2. W przypadku, o którym mowa w § 2, ust. 5, pkt 2, dnia 29 marca lub pierwszego dnia roboczego po 29 marca ogłasza się nabór uzupełniający.
  3. Przedszkole:
  4. najpóźniej do dnia 20 czerwca, podaje do publicznej wiadomości liczbę poszczególnych grup i wychowawców tych grup;
  5. w miesiącu lipcu organizuje bezpłatny tydzień adaptacyjny dla dzieci przyjętych do przedszkola z możliwością uczestniczenia rodziców lub opiekunów prawnych.

§5.

Komisja rekrutacyjna i jej zadania

  1. W skład komisji rekrutacyjnej wchodzi:
    • dyrektor przedszkola jako przewodniczący komisji;
    • dwóch nauczycieli przedszkola wyznaczonych przez dyrektora będących członkami komisji.
  1. Do zadań komisji rekrutacyjnej należy w szczególności:
    • ustalenie i podanie do publicznej wiadomości uszeregowanej alfabetycznie listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych lub informacji o liczbie wolnych miejsc. Listy powinny być umieszczone w widocznym miejscu w siedzibie przedszkola. Na listach umieszcza się datę podania do publicznej wiadomości opatrzoną podpisem przewodniczącego komisji rekrutacyjnej,
    • ogłoszenie terminu i formy rekrutacji uzupełniającej,
    • rozstrzyganie wniosków rodziców dzieci nie przyjętych do przedszkola

§6.

Procedura odwoławcza

  1. W terminie 3 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic lub opiekun prawny kandydata może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia.
  2. W terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku komisja rekrutacyjna sporządza uzasadnienie. Uzasadnienie powinno zawierać przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.
  3. W terminie 3 dniu od otrzymania uzasadnienia rodzic kandydata może złożyć do dyrektora odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej.
  4. W terminie 7 dni od otrzymania odwołania dyrektor jest obowiązany rozpatrzyć odwołanie.
  5. Rozstrzygnięcie odwołania przez dyrektora przedszkola jest ostateczne

§7.

Postanowienia dodatkowe

  1. Ze względu na charakter przedszkola pozostawia się 3 miejsca w gestii Dyrektora Przedszkola dla uczniów znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej.
  2. Jeśli podczas roku szkolnego z przedszkola odejdzie wychowanek, można przyjąć na jego miejsce nowe dziecko.

§8.

Postanowienia końcowe

  1. Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2018 r.
  2. Regulamin może ulec zmianie po aprobacie organu prowadzącego przedszkole.



            Zatwierdzam