REGULAMIN REKRUTACJI
do Niepublicznego Przedszkola Sióstr Salezjanek w Nowej Rudzie
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r. poz. 59 ze zm.),
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r. poz. 60 ze zm.),
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 marca 2017 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół i placówek (Dz.U. z 2017 r. poz. 610).
- Statut Niepublicznego Przedszkola Sióstr Salezjanek w Nowej Rudzie
§ 1.
Informacje ogólne o przedszkolu
- Organem prowadzącym Niepubliczne Przedszkole Sióstr Salezjanek w Nowej Rudzie – w dalszej części Regulaminu określane mianem przedszkole – jest Zgromadzenie Córek Maryi Wspomożycielki (Siostry Salezjanki) Inspektoria Wrocławska.
- Przedszkole jest placówką katolicką, ogólnodostępną.
- Przedszkole swoją działalność opiera na personalistycznej koncepcji człowieka i systemie wartości chrześcijańskich głoszonych przez Kościół katolicki.
- Metodą pracy wychowawczej przedszkola jest System Prewencyjny św. Jana Bosko, który oparty na triadzie: rozum – religia – miłość, zmierza do wychowania uczciwych obywateli i dobrych chrześcijan.
- Zadaniem wszystkich pracowników przedszkola jest tworzenie rodzinnej atmosfery a przez to zapewnienie warunków sprzyjających integralnemu rozwojowi dziecka.
- Jednym z celów przedszkola jest tworzenie wraz z rodzicami lub opiekunami prawnymi wspólnoty wychowawczej jako płaszczyzny współpracy w zakresie wychowania.
§ 2.
Informacje ogólne dotyczące zasad rekrutacji do przedszkola
- Rekrutacja dotyczy naboru kandydatów do utworzenia nowego oddziału dzieci 3 letnich, jak również uzupełnienia już istniejących oddziałów.
- Do przedszkola przyjmowane są dzieci w wieku od 3 – 6 lat. W szczególnie uzasadnionych przypadkach dyrektor może przyjąć do przedszkola dziecko, które ukończyło dwa i pół roku.
- Przedszkole prowadzi obowiązkowe roczne przygotowanie przedszkolne.
- Rodzice lub opiekunowie prawni kandydata do przedszkola zobowiązani są do:
• zapoznania się ze Statutem przedszkola i obowiązującymi w nim regulaminami, procedurami;
• respektowania katolickiego charakteru placówki
• złożenia wypełnionej Karty zgłoszenia dziecka do przedszkola w terminie określonym w § 4 ust.1 Regulaminu. - Postępowanie rekrutacyjne prowadzone jest w dwóch etapach:
• pierwszy etap według kryteriów określonych w § 3 ust.1 Regulaminu;
• drugi etap jako postępowanie uzupełniające, jeżeli przedszkole po zakończeniu pierwszego etapu rekrutacji nadal dysponowałoby wolnymi miejscami.
§ 3.
Procedura rekrutacji do przedszkola
- Do przedszkola będą przyjmowane dzieci według następujących kryteriów:
• niepełnosprawność kandydata;
• niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata;
• niepełnosprawność obojga rodziców kandydata;
• niepełnosprawność rodzeństwa kandydata;
• wielodzietność rodziny kandydata (rodzina wychowująca więcej niż troje dzieci);
• samotne wychowanie kandydata;
• objęcie kandydata pieczą zastępczą;
• rodzeństwo kandydata jest absolwentem przedszkola;
• rodzeństwo kandydata uczęszcza do przedszkola;
• rodzice lub opiekunowie prawni są:pracownikami przedszkola;
• motywacje rodziców kandydata są spójne z misją przedszkola. - Kryteria określone w ust. 1, brane są pod uwagę łącznie, z tym, że:
• kryteria określone w ust. 1 pkt. 1 - 4, mają jednakową wartość, jeden punkt za każde z kryterium;
• kryteria określone w ust. 1 pkt. 5 - 7, mają jednakową wartość, dwa punkty za każde z kryterium;
• kryteria określone w ust. 1 pkt. 8 – trzy punkty;
• kryteria określone w ust. 1 pkt. 9 – pięć punktów;
• kryterium określone w ust. 1 pkt. 10 - 11 – siedem punktów. - W przypadku uzyskania przez kandydata jednakowej liczby punktów o przyjęciu do przedszkola decydować będzie data wpływu Karty zgłoszenia dziecka do przedszkola.
- Dokumenty poświadczające spełnienie kryteriów, o których mowa w § 3 ust. 1, pkt. 1- 4, powinny być składane jako oryginały lub w postaci kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem.
- Podczas rekrutacji w czasie drugiego etapu o przyjęciu do przedszkola decyduje data wpływu Karty zgłoszenia dziecka do przedszkola.
- Dane osobowe kandydata, zgromadzone w celu postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentacja postępowania rekrutacyjnego przechowywane są nie dłużej niż do końca okresu, w którym dziecko korzysta z wychowania przedszkolnego w danym przedszkolu.
- Dane osobowe kandydatów nieprzyjętych, zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego przechowywane są w przedszkolu, przez okres roku.
§ 4.
Harmonogram rekrutacji
- Rodzice lub opiekunowie prawni mają możliwość:
• odebrania od dnia 2 stycznia lub pierwszego dnia roboczego po 1 stycznia , w siedzibie przedszkola – Wniosku o przyjęcie
dziecka do przedszkola;
• składania u dyrektora przedszkola lub wyznaczonego pracownika przez dyrektora – w godzinach pracy przedszkola –
uzupełnionego wniosku do dnia 15 marca lub pierwszego dnia roboczego po 15 marca, wraz z wymaganą
dokumentacją, o której mowa w § 3, ust. 4. - Dnia 3 kwietnia 2018 r. podaje się do publicznej wiadomości listę dzieci przyjętych do przedszkola.
- W przypadku, o którym mowa w § 2, ust. 5, pkt 2, dnia 16 kwietnia ogłasza się nabór uzupełniający
- Przedszkole:
• najpóźniej do dnia 20 czerwca, podaje do publicznej wiadomości liczbę poszczególnych grup i wychowawców tych grup;
• w miesiącu lipcu organizuje bezpłatny tydzień adaptacyjny dla dzieci przyjętych do przedszkola z możliwością
uczestniczenia rodziców lub opiekunów prawnych.
§ 5.
Komisja rekrutacyjna i jej zadania
-
W skład komisji rekrutacyjnej wchodzi:
• dyrektor przedszkola, jako przewodniczący komisji;
• dwóch nauczycieli przedszkola wyznaczonych przez dyrektora będących członkami komisji.
-
Do zadań komisji rekrutacyjnej należy w szczególności:
• ustalenie i podanie do publicznej wiadomości uszeregowanej alfabetycznie listy kandydatów przyjętych i kandydatów
nieprzyjętych lub informacji o liczbie wolnych miejsc. Listy powinny być umieszczone w widocznym miejscu w siedzibie
przedszkola. Na listach umieszcza się datę podania do publicznej wiadomości opatrzoną podpisem przewodniczącego
komisji rekrutacyjnej,
• ogłoszenie terminu i formy rekrutacji uzupełniającej,
• rozstrzyganie wniosków rodziców dzieci nie przyjętych do przedszkola
§ 6.
Procedura odwoławcza
-
W terminie 3 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic lub opiekun prawny kandydata może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia.
-
W terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku komisja rekrutacyjna sporządza uzasadnienie. Uzasadnienie powinno zawierać przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.
-
W terminie 3 dniu od otrzymania uzasadnienia rodzic kandydata może złożyć do dyrektora odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej.
-
W terminie 7 dni od otrzymania odwołania dyrektor jest obowiązany rozpatrzyć odwołanie.
-
Rozstrzygnięcie odwołania przez dyrektora przedszkola jest ostateczne
§ 7.
Postanowienia dodatkowe
-
Ze względu na charakter przedszkola pozostawia się 3 miejsca w gestii Dyrektora Przedszkola dla uczniów znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej.
-
Jeśli podczas roku szkolnego z przedszkola odejdzie wychowanek, można przyjąć na jego miejsce nowe dziecko.
§ 8.
Postanowienia końcowe
-
Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2018 r.
-
Regulamin może ulec zmianie po aprobacie organu prowadzącego przedszkole.