Do obejrzenia poprzednich treści zapraszamy na blog

ZAŁOŻENIA PROGRAMOWE

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • zapoznanie ze świętem Dnia Dziecka;
  • stwarzanie warunków do wyrażania emocji ciałem;
  • zachęcanie do radosnej zabawy w grupie;
  • stwarzanie warunków do poszerzania doświadczeń językowych;
  • kształtowanie postawy koleżeńskiej w zabawie;
  • uświadomienie, że w otoczeniu są osoby, do których można zwrócić się po pomoc;
  • rozkładanie elementów według zasady po tyle samo;
  • ćwiczenie w posługiwaniu się wyrażeniem po równo;
  • ćwiczenie umiejętności uważnego słuchania;
  • rozbudzenie zainteresowania zwierzętami egzotycznymi poprzez zabawy ruchowe;
  • rozwijanie percepcji słuchowej;
  • kształtowanie wrażliwości na odgłosy zwierząt;
  • rozwijanie prawidłowej percepcji i znajomości nazw kolorów;
  • kształtowanie aktywności twórczej i wyobraźni;
  • zachęcanie do dzielenia się swoimi doświadczeniami;
  • rozumienie i dostrzeganie potrzeby współdziałania w grupie na podstawie obserwacji życia mrówek;
  • kształtowanie przyjaznego stosunku do przyrody;
  • wdrażanie do współdziałania z rówieśnikami;
  • dokonywanie syntezy słownej;
  • kształtowanie logicznego myślenia;
  • rozumienie znaczenia pszczół w życiu człowieka;
  • rozpoznawanie oznak lata;
  • nazywanie zjawisk pogodowych upał, burza;
  • rozumienie potrzeby nawadniania organizmu podczas upału;
  • rozwijanie zdolności gry na instrumentach muzycznych;
  • kształtowanie wrażliwości na muzykę;
  • wyrażanie radości z pory roku w utworze muzycznym;
  • umiejętność lepienia z plasteliny zwierząt żyjących w trawie;
  • rozwijanie motoryki małej w różnych działaniach plastycznych;
  • rozumienie, że przyjacielem może zostać zwierzę żyjące na wolności;
  • pobudzanie zmysłów;
  • zdobywanie samodzielnych doświadczeń sensorycznych;
  • nabywanie samodzielności podczas wykonywania codziennych czynności;
  • rozumienie znaczeń znaków i symboli;
  • szyfrowanie słów;
  • dzielenie się przeżyciami z najbliższymi;
  • łączenie elementów w zbiory;
  • rozwijanie zdolności matematycznych podczas zabawy z kodowaniem;
  • doskonalenie koncentracji podczas wykonywania zajęć;
  • poznanie zabaw ruchowych z wykorzystaniem różnego rodzaju piłek;
  • kształtowanie sprawności fizycznej i doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej;
  • wdrażanie do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych podczas zabaw ruchowych z piłką;
  • komponowanie wzorów w ograniczonym polu;
  • wyrażanie siebie poprzez różnorodną sztukę;
  • odczuwanie satysfakcji z wykonanej pracy plastycznej i uświadamianie wpływu na jej kształt;
  • nauka pokonywania trudności;
  • nabywanie odporności psychicznej;
  • kształtowanie umiejętności samodzielnego działania;
  • rozwijanie pamięci w zabawach językowych;
  • kształtowanie słuchu fonematycznego;
  • odczuwanie przyjaznego stosunku do środowiska przyrodniczego;
  • rozumienie pojęcia: jeden do jednego;
  • nabywanie nowych umiejętności matematycznych;
  • wychowanie do poszanowania zdrowia;
  • rozwijanie zdolności wokalnych i ruchowych;
  • umiejętność reagowania ruchem na sygnał słowny;
  • wdrażanie do skupiania uwagi podczas zajęć muzycznych;
  • rozwijanie sprawności motorycznych podczas zabaw plastycznych;
  • nabywanie nowych doświadczeń podczas eksperymentowania z kolorami;
  • czerpanie radości w trakcie zabaw z bańkami mydlanymi.

PIOSENKA MIESIĄCA

„Tra, la, la dla Mamy i Taty”
                                      sł. A. Galica, muz. T. Pabisiak 

Moja mama jest kochana.
Moja mama wszystko wie.
Kiedy do mnie się uśmiecha,
tak zaśpiewam jej:

Ref.: Tra, la, la, tram, pam, pam!
Najpiękniejszą mamę mam!
Tra, la, la, tram, pam, pam,
Zaraz mamie buzi dam.

W domu, w sklepie, na spacerze
z moim tatą nie jest źle.
Gdy prowadzi mnie za rękę,
to uśmiecham się.

Ref.: Tra, la, la, tram, pam, pam!
Wspaniałego tatę mam!
Tra, la, la, tram, pam, pam,
mamie, tacie buzi dam.

WIERSZ MIESIĄCA 

„W ZOO”
                             
D. Wawiłow

W zoo jest wesoło,
ludzie chodzą w koło,
byk ma duże rogi,
bocian nie ma nogi,
foka pływa w stawie,     
nie widać jej prawie,
słonie wodę piją,
niedźwiedzie się biją,
sowa w domku siedzi,
boi się niedźwiedzi,
Ale najładniejsze
są zielone rybki,
patrzą sobie na mnie
zza zielonej szybki,
i zębów nie mają,
i rogów nie mają,
i tylko tak sobie
pływają, pływają,
pływają, pływają
i się uśmiechają.