Do obejrzenia poprzednich treści zapraszamy na blog

ZAŁOŻENIA PROGRAMOWE

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej podczas zabaw ruchowych, plastycznych, muzycznych.
  • Zachęcanie do prowadzenia obserwacji i wyciągania wniosków na ich podstawie.
  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
  • Uświadamianie, że dzielenie się może sprawiać radość wszystkim.
  • Aktywne włączanie dzieci w przygotowania do rodzinnego święta.
  • Umożliwienie wspólnej zabawy dzieciom i ich rodzicom; czerpanie radości ze wspólnej zabawy.
  • Rozwijanie umiejętności różnicowania i nazywania kierunków w przestrzeni i na kartce.
  • Poszerzanie czynnego słownika dziecka.
  • Utrwalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej wyrazów.
  • Wprowadzenie liter ł, Ł, z, Z,
  • Kształtowanie umiejętności czytania sylab, prostych wyrazów, krótkich zdań związanych z tematem kompleksowym i zainteresowaniami dzieci.
  • Rozwijanie zainteresowania różnymi rodzajami książek jako źródła wiedzy.
  • Rozbudzanie ciekawości poznawczej.
  • Uświadomienie dzieciom, że zwierzęta też przeżywają emocje, odczuwają radość i ból.
  • Uświadomienie niebezpieczeństwa wynikającego ze spotkania z nieznajomym zwierzęciem.
  • Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc (przychodnia weterynaryjna) i osób tam pracujących (weterynarz).
  • Odbieranie otaczającego nas świat poprzez różne zmysły.
  • Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.
  • Wprowadzenie wzoru graficznego liczby 0, 10 jako symboli do kodowania informacji dotyczących liczebników w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym.
  • Rozwijanie umiejętności poprawnego przeliczania, porządkowania, porównywania liczebności, dodawania i odejmowania.
  • Wykonywanie czynności pomiaru długości w zabawach i doświadczeniach.
  • Rozwijanie umiejętności dodawania na zbiorach.
  • Kształcenie percepcji wzrokowej – odszukiwanie elementów na obrazku, składanie obrazka z części – przygotowanie do czytania i pisania.
  • Nauka piosenek i pląsów.
  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno – rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
  • Zachęcanie do improwizowania i wyrażania siebie w formach plastycznych, muzycznych i ruchowych.
  • Zestaw ćwiczeń porannych nr 17, 18.

PIOSENKA MIESIĄCA

„Dziękuję mamo, dziękuję tato"

1. Uczyliście mnie chodzić
uczyliście mnie mówić

Jak się zachowywać
Jak zwracać się do ludzi
Ja mogę na Was liczyć
Wiem że mi pomożecie
Najlepszych mam rodziców
Na całym wielkim świecie

Ref. Dziękuje mamo dziękuje tato
Za każdą zimę za każde lato
Dziękuje mamo dziękuje tato
Za to że macie dla mnie czas
Bardzo kocham Was
Bardzo kocham Was

2. A najpiękniejsze chwilę
Są kiedy mnie tulicie
Dajecie mi buziaki
Idziemy tak przez życie
Co mogę dla Was zrobić
Jak mogę się odwdzięczyć
Jesteście w moim sercu
Będziecie w mej pamięci

Ref. Dziękuje mamo dziękuje tato
Za każdą zimę za każde lato
Dziękuje mamo dziękuje tato
Za to że macie dla mnie czas
Bardzo kocham Was (x3)

3. Dziękuje mamo dziękuje tato
Za każdą zimę za każde lato
Dziękuje mamo dziękuje tato
Za to że macie dla mnie czas
Bardzo kocham Was (x6)

WIERSZ MIESIĄCA

„Dla Mamy i Taty"
                                       (frag. A. Widzowskiej)

Z okazji święta Taty i Mamy
dziś uroczyście wam obiecamy:
codziennie sprzątać swoje zabawki,
nigdy nie spadać z wielkiej huśtawki,
od mamy nigdzie się nie oddalać,
groźnych zapałek szust! nie zapalać.
Więcej nie zjemy kwaśnych jabłuszek,
bo wtedy zawsze boli nas brzuszek.
Gdy zobaczymy gdzieś muchomora,
to go nie zerwie żaden przedszkolak!
Będziemy grzeczni i przyrzekamy
słuchać uważnie taty i mamy.
Wyszorujemy ząbki starannie
i nie będziemy wariować w wannie.
Mama nas uczy drogowych znaków,
tata trenuje małych pływaków.
Lecz nikt przez pasy sam nie przechodzi
ani do wody w morzu nie wchodzi!
Od taty wiemy dużo o świecie:
że trzeba czapkę zakładać w lecie,
że się obcego pieska nie głaszcze,
bo czasem groźnie otwiera paszczę.
I na kontakty uważać mamy,
więc się od prądu z dala trzymamy!
Czytacie bajki, gdy księżyc świeci,
rano buziaczkiem budzicie dzieci,
a choć psocimy czasem troszeczkę,
to wciąż jesteśmy waszym Słoneczkiem.
Bo z rodzicami jest zawsze lato.

 

   

 

„Ty i ja, ty i ja, ty i ja, 
misie szare, misie szare obydwa 
i kochają się te misie ,
przytulają swoje pysie misie szare,.... .”